Marknadskoordinator till Metaforce

Vi söker en gladlynt, påhittig och självgående sälj- och marknadskoordinator. Din uppgift är att i nära samarbete med vår säljchef bygga upp vår marknadsavdelning. För rätt person är detta världens karriärmöjlighet! Vi är ett glatt och trevligt gäng som sitter i jättefina lokaler i samma hus som Katarinahissen vid Slussen. Det här är en heltidstjänst.

Svenska fintechbolag i strategiskt samarbete

De svenska fintechbolagen Itello och Metaforce har inlett ett strategiskt samarbete för att erbjuda standardlösningar för kunder inom liv- och pensionsbranschen i Norden.

Metaforce sponsors Dagens Industri Insuretech

Metaforce is proud sponsor of Insuretech Day May 8th at Grand Hotel in Stockholm.

Join the discussion about how insurance technology can help improve the insurance industry!

Mina Meddelanden på dagordningen

Den 7:e juni var Metaforce inbjudna till Skatteverkets huvudkontor i Solna. Inför myndigheter och kommuner talade vår vd Björn Junge om hur Metaforce hjälper våra kunder, som t.ex. norska NAV, att effektivisera dokumenthanteringen och digitalisera kunddialogen.

BLIWA VÄLJER METAFORCE MOLNTJÄNST FÖR DIGITAL KUNDDIALOG

Metaforce, Nordens ledande leverantör av lösningar för Customer Communication Management (CCM), har fått förtroendet att hjälpa försäkringsbolaget Bliwa i sin fortsatta digitala resa genom att automatisera skriftlig kundkommunikation, i både digitala och postala kanaler.

“WE BEAT GIANT COMPANIES LIKE ADOBE AND HEWLETT-PACKARD”

Prestigious Swedish broadsheet SvD (Svenska Dagbladet) profiled Metaforce (September 7, 2015), when we won a major contact for the Norwegian Labour and Welfare Administration (NAV) - one year after we had won SvD’s ‘Future Entrepreneur’ competition (co-sponsored by investment bank Carnegie.) Read the full article here.

WHEN YOUR BRAND BECOMES A VERB

Yep, we’re now officially up there with Google, Skype and Photoshop. Or (if you’re from a slightly earlier generation), Hoover, Xerox and Sellotape. We’ve been ‘verbed’. In fact it was a couple of years ago when we first noticed our client Skandia (one of Scandinavia’s largest insurance companies), routinely talking about “Metaforcing documents”. As in “we need to Metaforce these”, or “have we Metaforced this batch yet?” or “I think we’re going to Metaforce those next week.”