Han är Metaforce nya IT-arkitekt

Magnus 5 .jpg

Metaforce fortsätter att växa och utveckla sitt erbjudande inom Customer Communications Management (CCM). Nu senast genom att förstärka utvecklingsteamet med Magnus Jungåker som kliver in i rollen som IT-arkitekt. Magnus kommer senast från det egna företaget Molndata som hjälper större företag och organisationer att övergå till molntjänster.

- Jag kommer bidra med en bred erfarenhet av Microsoft-plattformen i allmänhet, och med en lång och djup erfarenhet av Microsofts molntjänster i synnerhet. Jag har erfarenhet både från infrastruktur och utveckling, säger Magnus.

Magnus har även arbetat på Microsoft i över 20 år inom olika roller och senast med applikationsutveckling på Microsoft Azure.

- Vårt mål är att ta en ledande position inom molnbaserade lösningar för Customer Communication Management. Med sin kreativitet, positiva inställning och djupa kunskaper inom molntjänster, IT-arkitektur och programmering är Magnus ett viktigt tillskott vårt duktiga och ambitiösa utvecklingsteam, säger Björn Junge, VD på Metaforce.

Metaforce blev under förra året ISV-partner till Microsoft och tillhandahåller idag en molnbaserad CCM-lösning till allt fler företag och organisationer.

- Jag är oerhört taggad och inspirerad att få dela mina erfarenheter, till en för mig ny bransch, och hoppas göra skillnad i hur snabbt och målinriktat Metaforce kan utvecklas till en tjänsteleverantör, med molnet som plattform. Har blivit välkomnad av ett fantastiskt gäng smarta och supertrevliga medarbetare som stärker min övertygelse om att vi tillsammans kommer leverera ledande tjänster på CCM-marknaden, säger Magnus.

Metaforce

Specialister på digitalisering av kunddialogen för bank, försäkring, medlemsorganisationer, energi och offentlig sektor. Bland våra kunder märks bolag som Norska NAV, Skandia, If, AFA, Bliwa, och Movestic. Vi utvecklar programvara och lösningar som automatiserar och digitaliserar kunddialogen för våra kunder. Med våra lösningar kan kunderna snabbt och enkelt skapa personligt anpassade och relevanta meddelanden, dokument och kundhandlingar samtidigt som de sparar tid och pengar.

Kontakt:

Johan Junge, johan.junge@metaforce.se, 070 890 17 40

Svenska fintechbolag i strategiskt samarbete

De svenska fintechbolagen Itello och Metaforce har inlett ett strategiskt samarbete för att erbjuda standardlösningar för kunder inom liv- och pensionsbranschen i Norden.

Metaforce sponsors Dagens Industri Insuretech

Metaforce is proud sponsor of Insuretech Day May 8th at Grand Hotel in Stockholm.

Join the discussion about how insurance technology can help improve the insurance industry!

Mina Meddelanden på dagordningen

Den 7:e juni var Metaforce inbjudna till Skatteverkets huvudkontor i Solna. Inför myndigheter och kommuner talade vår vd Björn Junge om hur Metaforce hjälper våra kunder, som t.ex. norska NAV, att effektivisera dokumenthanteringen och digitalisera kunddialogen.

BLIWA VÄLJER METAFORCE MOLNTJÄNST FÖR DIGITAL KUNDDIALOG

Metaforce, Nordens ledande leverantör av lösningar för Customer Communication Management (CCM), har fått förtroendet att hjälpa försäkringsbolaget Bliwa i sin fortsatta digitala resa genom att automatisera skriftlig kundkommunikation, i både digitala och postala kanaler.

“WE BEAT GIANT COMPANIES LIKE ADOBE AND HEWLETT-PACKARD”

Prestigious Swedish broadsheet SvD (Svenska Dagbladet) profiled Metaforce (September 7, 2015), when we won a major contact for the Norwegian Labour and Welfare Administration (NAV) - one year after we had won SvD’s ‘Future Entrepreneur’ competition (co-sponsored by investment bank Carnegie.) Read the full article here.

WHEN YOUR BRAND BECOMES A VERB

Yep, we’re now officially up there with Google, Skype and Photoshop. Or (if you’re from a slightly earlier generation), Hoover, Xerox and Sellotape. We’ve been ‘verbed’. In fact it was a couple of years ago when we first noticed our client Skandia (one of Scandinavia’s largest insurance companies), routinely talking about “Metaforcing documents”. As in “we need to Metaforce these”, or “have we Metaforced this batch yet?” or “I think we’re going to Metaforce those next week.”