Magnus 5 .jpg

Metaforce fortsätter att växa och utveckla sitt erbjudande inom Customer Communications Management (CCM). Nu senast genom att förstärka utvecklingsteamet med Magnus Jungåker som kliver in i rollen som IT-arkitekt. Magnus kommer senast från det egna företaget Molndata som hjälper större företag och organisationer att övergå till molntjänster.

- Jag kommer bidra med en bred erfarenhet av Microsoft-plattformen i allmänhet, och med en lång och djup erfarenhet av Microsofts molntjänster i synnerhet. Jag har erfarenhet både från infrastruktur och utveckling, säger Magnus.

Magnus har även arbetat på Microsoft i över 20 år inom olika roller och senast med applikationsutveckling på Microsoft Azure.

- Vårt mål är att ta en ledande position inom molnbaserade lösningar för Customer Communication Management. Med sin kreativitet, positiva inställning och djupa kunskaper inom molntjänster, IT-arkitektur och programmering är Magnus ett viktigt tillskott vårt duktiga och ambitiösa utvecklingsteam, säger Björn Junge, VD på Metaforce.

Metaforce blev under förra året ISV-partner till Microsoft och tillhandahåller idag en molnbaserad CCM-lösning till allt fler företag och organisationer.

- Jag är oerhört taggad och inspirerad att få dela mina erfarenheter, till en för mig ny bransch, och hoppas göra skillnad i hur snabbt och målinriktat Metaforce kan utvecklas till en tjänsteleverantör, med molnet som plattform. Har blivit välkomnad av ett fantastiskt gäng smarta och supertrevliga medarbetare som stärker min övertygelse om att vi tillsammans kommer leverera ledande tjänster på CCM-marknaden, säger Magnus.

Metaforce

Specialister på digitalisering av kunddialogen för bank, försäkring, medlemsorganisationer, energi och offentlig sektor. Bland våra kunder märks bolag som Norska NAV, Skandia, If, AFA, Bliwa, och Movestic. Vi utvecklar programvara och lösningar som automatiserar och digitaliserar kunddialogen för våra kunder. Med våra lösningar kan kunderna snabbt och enkelt skapa personligt anpassade och relevanta meddelanden, dokument och kundhandlingar samtidigt som de sparar tid och pengar.

Kontakt:

Johan Junge, johan.junge@metaforce.se, 070 890 17 40